ĐÁNH GIÁ NĂNG LỰC HÀNH VI TU CAP 01 ĐẾN CẤP 05

Thảo luận trong 'ĐÁNH GIÁ NHÂN SỰ' bắt đầu bởi phamnhucam, 20/7/12.

  1. QUY ĐỊNH DIỄN ĐÀN
    - Đăng bài viết bắt buộc có tiền tố
    - Không đăng bài Quảng Cáo
    - Chỉ được phép đăng bài Tuyển dụng trong lĩnh vực nhân sự, hành chính và liên quan
    - 1 nick chỉ được phép đăng tối đa 2 bài tuyển dụng 1 tuần
    - Bài tuyển dụng bắt buộc phải có thời hạn, và sẽ bị xóa sau khi hết hạn 3 ngày
    ------------------------------
    Liên hệ quản trị diễn đàn: nguyenbaoanh89@gmail.com
    Dismiss Notice
  1. phamnhucam

    phamnhucam New Member

    Tham gia ngày:
    13/10/11
    Bài viết:
    56
    Đã được thích:
    0
    Điểm thành tích:
    0
    Chào Các bạn,

    Hiện tại công ty mình đang xây dựng KPI's để đánh giá nhân viên. Tuy nhiên đánh giá về hiệu quả công việc thì bên mình có cơ sở là đánh giá được. Nhưng đánh giá về năng lực hành vi cho tất các nhân viên từ cấp 01 đến cấp 05 thì vẫn chưa lọc ra được. Vì hành vi năng lực nó không đo, đếm được.


    Có ACE hay bạn nào đã đánh giá tiêu chuẩn HOW ( hành vi năng lực ), và đã lọc được ra tiêu chuẩn nào dành cho cấp 01 là đủ, tiêu chuẩn nào dành cho cấp 02 , 02, 03, 05, 05 thì xin chia sẻ cho mình với nhé.

    Cảm ơn các bạn rất nhiều.

    Mình có post lên đây bảng đánh giá năng lực hành vi để các bạn có thể hiểu hơn.

    Thank rất nhiều !
     
  2. Bungdep

    Bungdep New Member

    Tham gia ngày:
    5/10/10
    Bài viết:
    26
    Đã được thích:
    0
    Điểm thành tích:
    0
    QUOTE(Chú Thích)(phamnhucam @ Jul 20 2012, 08:51 AM)

    Chào Các bạn,

    Hiện tại công ty mình đang xây dựng KPI's để đánh giá nhân viên. Tuy nhiên đánh giá về hiệu quả công việc thì bên mình có cơ sở là đánh giá được. Nhưng đánh giá về năng lực hành vi cho tất các nhân viên từ cấp 01 đến cấp 05 thì vẫn chưa lọc ra được. Vì hành vi năng lực nó không đo, đếm được.


    Có ACE hay bạn nào đã đánh giá tiêu chuẩn HOW ( hành vi năng lực ), và đã lọc được ra tiêu chuẩn nào dành cho cấp 01 là đủ, tiêu chuẩn nào dành cho cấp 02 , 02, 03, 05, 05 thì xin chia sẻ cho mình với nhé.

    Cảm ơn các bạn rất nhiều.

    Mình có post lên đây bảng đánh giá năng lực hành vi để các bạn có thể hiểu hơn.

    Thank rất nhiều !



    [SIZE=14pt]Performance management[/SIZE]

    Analytics is a natural extension for CRM when you want to get more insight and make more informed decisions. Using business intelligence (BI) tools as part of an overall CRM solution is commonplace today. However, what about the capabilities more typically associated with performance management. I realize this is a gray area – at what point have we moved from BI to performance management – but how, for example, can strategy management applications be applied to CRM? In a couple of ways:

    CRM solutions use analytics to provide executive insight into a myriad of sales performance, pipeline, and customer demographic questions

    Executives, in particular, need quick and easy answers to their questions – while the user experience has improved over the years, CRM applications, in general, are plagued with a reputation for poor usability

    Sales Strategies and Performance Management

    An effective sales strategy doesn’t focus solely on financial performance (e.g. revenue, profitability, and margins). Long-term, steady growth requires us to:

    Focus on other objectives, such as delivering sustained customer value

    Establish measures of success, like account penetration, number of customers, number of references, and user adoption, etc.

    Capture and reinforce – best practices, thereby raising standards across the board

    Build and maintain the best sales force possible, and provide ample account coverage and proper training – both in process and product

    Scorecards provide an overview of how the sales organization is doing. Particularly valuable is the ability to drill down from top-level objectives into KPIs and compare performance across a variety of dimensions, such as sales territories, industries, and products. Furthermore, side-by-side comparisons of business units and evaluating performance across a common set of KPIs by regions, industries, and products are incredibly valuable.

    For example, sales organizations are often divided into regions and territories and then further grouped by industries or product groups, so we could investigate why sales might be good overall but slow in the central region. By drilling down, an executive might notice that the reason for this sales disparity is because within consumer goods, a certain product group (one that was projected to grow strongly) isn’t selling. Armed with this information, the executive can take action, perhaps sending a note to her direct reports to investigate further and recommend a course of action.

    Effective sales organizations must align around common goals. They define action plans for specific programs and events at the business-unit level. Prioritization and resource allocation towards key initiatives is critical, given internal competition for limited resources and the need to focus on the most likely opportunities. The more the organization builds synergy between the respective groups that are involved in driving sales (from awareness to demand, sale, and service), the more effective they’ll be. Sales organizations are good at rewarding the behavior they want and can serve as a model for the rest of the company.

    Performance management tools coupled with CRM provide a better overall solution for executives, allowing them to more easily manage the sales strategy, even within specific business units.
    What Can CRM Teach Us about Better Performance Management Strategic Execution?

    Effective execution of any program or function requires constant performance monitoring and reporting. Sales provides one of the best examples how this should be done across the organization to ensure optimal results:

    Generally, at the beginning of a quarter, account planning transforms into detailed opportunity updates that become more and more frequent as the quarter closes.

    Detailed strategic and operational reviews access the overall performance of the various product groups in a portfolio.

    The sales organization also participates in detailed modelling and examines different scenarios as part of the annual review of the overall strategy. Based on that analysis, it helps define product roadmaps, new territory assignments, campaigns, and sales plays.

    I’m not suggesting performance management tools replace CRM, and, of course, sales representatives will continue to use CRM. Instead, we should think about two things:

    Employing performance management, CRM, and BI for more detailed analytics in a complementary fashion

    Using sales as the model for more effective strategic execution in other business functions
     
    Last edited by a moderator: 31/7/12
  3. tranthi_ngoclan

    tranthi_ngoclan New Member

    Tham gia ngày:
    3/6/11
    Bài viết:
    16
    Đã được thích:
    0
    Điểm thành tích:
    0
    Cám ơn bài post của bạn.

    Mình cũng đang làm KPIs cho công ty bên mình, Vì vậy mình rất mong nhận các tài liệu đóng góp về cách xây dựng KPI từ các Anh CHị.

    Vì đây là lần đầu tiên mình làm nên không có kinh nghiệm, rất mong Anh chị bậc tiền bối chia sẽ thêm kinh nghiệm trong việc xây dựng KPI.

    Chân thành cám ơn.
     

Chia sẻ trang này

Share